Vyjádření Zdeny Tomášové k situaci kolem pomlouvačného předvolebního letáku

26.10.2018 19:07

 

 Je to moje poslední slovo a více se již k tomu  nebudu vyjadřovat, pokud nevyjdou najevo nové skutečnosti.

16. 10. mi zavolal inspektor policie ČR prap. Jiří Gurin a pozval mě k podání vysvětlení k autorství pomlouvačného letáku o Ladislavu Němečkovi a Ivo Kurhajcovi do služebny policie ČR v Odoleně Vodě. Pozval mě na základě oznámení Ivo Kurhajce o výskytu letáku na plakátovacích plochách i ve schránkách bytů, ve kterém jsme byli já a pan Bratka, případně i další členové sdružení Žijeme v Klecanech, označeni za možné autory letáku.
19. 10. dopoledne jsem se dostavila na služebnu policie ČR a bylo mi sděleno totéž s upřesněním, že leták přinesli 4. 10. pánové Ladislav Němeček a Ivo Kurhajec. Do protokolu jsem uvedla, že jsem leták nepsala.
Odpoledne se k výslechu dostavil i pan Bratka, kterému bylo sděleno totéž a i on autorství  článku odmítl.
Touto událostí jsme se cítili já i další členové našeho sdružení poškozeni. Navíc jsme se dozvídali, že mnozí občané nás z autorství článku podezírají. Proto jsme umístili na náš FB i na uzavřený klecanský FB informaci o tom, že se od této špinavosti distancujeme.
K našemu překvapení pan Kurhajec popřel, že uvedl naše jména a tvrdí, že podal oznámení na neznámého pachatele.
Lámeme si tedy hlavu, proč policie pozvala právě mě a pana Bratku. Někdo z nás musí lhát.

My s panem Bratkou jsme byli pozváni na policii a vyslýcháni. To je fakt, který máme doložený Úředním záznamem o podání vysvětlení. To jsme si nevymysleli.

Že by lhal pan inspektor policie ČR prap. Jiří Gurin? Ten jednal podle svých povinností na základě oznámení Ivo Kurhajce.

Nebo lže pan Kurhajec, který popírá, že by nás jmenoval, tvrdí, že podal oznámení na neznámého pachatele, ale moji žádost o zveřejnění svého protokolu odmítá?
Lámeme si hlavu, jak je možné, že z třítisícových Klecan, ze všech možných neznámých pachatelů, policie vybrala právě mě a pana Bratku jako možné autory letáku, který byl napsaný a umístěný tak, aby naše SNK Žijeme v Klecanech poškodil. My jsme tím nic nezískali. Naopak, někteří občané přiznávají, že nás  kvůli obsahu letáku nevolili. Kdo má tedy z této nechutné aféry užitek?

Zkuste se nad tím zamyslet. Já k tomu již nemám co dodat. Vše, co jsem uvedla, jsou fakta, nic si nedomýšlím ani nevymýšlím, jen konstatuji, co se přihodilo. A je to to jediné, co mohu uvést na svoji obhajobu.

Zdeňka Tomášová