Diskusní téma: Klecany, vedení města, zastupitelstva apod.

moderator debaty?

tom zabant | 06.10.2014 | 03.02.2015

Dobrý den, bude stredecni debata nekym mimo kandidatu moderovana? Dik

Re: moderator debaty?

Alena Václavíková | 06.10.2014 | 03.02.2015

Dobrý den, snažíme se někoho zajistit. Bohužel paní, se kterou jsme počítali, je v pracovní neschopnosti a zatím se nedaří takhle na poslední chvíli sehnat náhradu. Kdybyste o někom věděl, tak nám prosím dejte vědět. Díky!

Re: Re: moderator debaty?

tom zabant | 06.10.2014 | 03.02.2015

Bohužel nevím, ale asi by to chtelo někoho, proto jsem se na to ptal :-)

Dvojí prezentce města

Aleš | 01.10.2014 | 03.02.2015

Jaký je Váš názor na dvě "oficiální" webové stránky města... nerozšíří se Vaším působením toto číslo o další "oficiální městské stránky?"

Re: Dvojí prezentce města

Alena Václavíková | 01.10.2014 | 03.02.2015

Nic rozšiřovat nehodláme :-). Něco jiného jsou stránky kandidátů a něco jiného stránky obce. Ale jak to bude po volbách, to zatím nedokážu říct. Asi bude hodně záležet na tom, jak se lidé na radnici dohodnou. Já si na rozdíl od např. zástupců ODS nemyslím, že je dobré mít dvoje městské stránky, spíš bych se snažila nějakým způsobem je sloučit. Ale to je můj názor a možná, že to nejde.

transparentnost hospodaření

Hana J. | 22.09.2014 | 03.02.2015

Jakým způsobem plánujete zpřístupnit informace o hospodaření, veřejných zakázkách, jak budete s občany komunikovat o věcech hospodaření města, plánovat rozpočet - hodláte občany přizvat k diskuzi také v tomto ohledu?

Re: transparentnost hospodaření

Alena Václavíková | 23.09.2014 | 03.02.2015

Dobrý den, existuje už spousta nástrojů, které pro transparentní hospodaření používají různá města a obce. Budeme se snažit prosadit maximum z nich; doufáme, že se nás na radnici dostane dost na to, abychom měli potřebnou sílu, protože to nebude jednoduché…
Těžištěm budou webové stránky města, na nichž by měly být dostupné všechny důležité údaje:
- Ideálem je transparentní účet města - to znamená, že všechny bankovní operace by byly veřejně dostupné ze stránek města v obdobném formátu, jako je běžný výpis z účtu. Byli bychom velmi rádi, kdyby se nám přechod na tento typ účtu podařilo prosadit.
- Zveřejnit pravidla pro tvorbu rozpočtu. Rozklikávací rozpočet na webu města – konkrétní, ne pouze souhrnné částky. Inspiraci lze hledat např. u kraje Vysočina, kde v aplikaci “Rozpočet hospodárně a populárně” je možné sledovat čerpání jednotlivých účtů, rozpočet je aktualizován s jednodenním zpožděním. Podíl občanů na tvorbě rozpočtu bude nepřímý, prostřednictvím kulatých stolů, veřejných diskusí a připomínkování plánů města (viz odpověď na dotaz ke komunikaci s občany).
- Veřejné zakázky budou evidovány elektronicky, nabízí se např. systém E-ZAK, který byl vyvinutý pro transparentní a srozumitelnou webovou prezentaci zakázek. Systém používá např. město Nové Sedlo.
- Důležitým zdrojem informací o ekonomické činnosti města jsou jím uzavřené smlouvy – proto ať dopadne zákon o registru smluv jakkoli, budeme prosazovat takovou podobu smluv na internetu, aby z nich bylo možno vyčíst kdo, komu a za kolik co prodal či koupil, kdo je za to zodpovědný apod. Citlivé údaje či údaje obsahující obchodní tajemství začerníme, nebudou důvodem pro zatajení celé smlouvy.
- Vytvoření seznamu nemovitého majetku města a jeho zveřejnění na internetu, zveřejnění zásad pro nakládání s nemovitým majetkem; ideálem do budoucna bude i zveřejňování faktur.
- Dokumentace investiční výstavby na webu.

Re: transparentnost hospodaření

David Ledvinka | 23.09.2014 | 03.02.2015

Dobrý den, pouze doplním paní Václavíkovou. Současné vedení města se rádo ohání výrazem "Zakázka malého rozsahu", kde zadavatel (město) není povinen vyhlašovat výběrové řízení na zakázky malého rozsahu dle Zákona o veřejných zakázkách 137/2006 Sb. Veřejnou zakázkou malého rozsahu se rozumí veřejná zakázka, jejíž předpokládaná hodnota nedosáhne v případě veřejné zakázky na dodávky nebo veřejné zakázky na služby 2 000 000 Kč bez daně z přidané hodnoty nebo v případě veřejné zakázky na stavební práce 6 000 000 Kč bez daně z přidané hodnoty. Bohužel toto nařízení platí jak pro Prahu, tak pro Klecany jejichž rozpočet je mnohonásobně nižší a i "zakázka malého rozsahu" ukrajuje velkou část z rozpočtu.

Proto je většina zakázek zadávána bez patřičného výběrového řízení. Zákonu to neodporuje, ovšem dobrému hospodaření města ano. Proto se k zakázkám "malého rozsahu" dostávají firmy, propojené se současným vedením města. Rádi bychom při vyběrových řízeních nastavili hodnotu zakázek tak, aby byla přiměřená velikosti obce i rozpočtu.

Komunikace s občany

Renata Kunclová | 22.09.2014 | 03.02.2015

Dobrý den, nepatřím k obyvatelům Klecan, ale mám tady spoustu kamarádů a problematika vašeho města mi je blízká. Ve vašem programu mě zaujal bod, kde slibujete zlepšit komunikaci s občany, dát jim možnost se vyjadřovat k základním otázkám, které se týkají jejich města a průběžně je informovat o dění na radnici a ve městě. Základem by jistě byl nějaký univerzální městský webový portál, který v dnešní době dobře funguje v řadě měst. Máte už základní představu, co všechno by takový portál obsahoval a jaké funkce by obyvatelům nabízel?

Re: Komunikace s občany

Alena Václavíková | 23.09.2014 | 03.02.2015

Dobrý den, webový portál pro nás bude důležitým, ne však jediným nástrojem komunikace s občany. Chceme využívat jak stávajících, tak nových komunikačních kanálů.
Veřejná zasedání zastupitelstva by měla být skutečně veřejná. Budeme vystupovat proti praxi “rozšířených zasedání Rady”, kdy na jednání Rady jsou zváni zastupitelé, takže se z Rady vlastně stává neveřejné Zastupitelstvo.
Budeme informovat občany - prezentace záměrů a plánů radnice na webových stránkách, zveřejňování smluv, veřejných zakázek a dokumentů; neodkladné vyřizování žádostí o informaci. Přehledné a často aktualizované webové stránky s diskusním fórem, na němž budou zástupci města občanům skutečně odpovídat.
Budeme získávat zpětnou vazbu – průzkumy či ankety, připomínková řízení k projektům radnice.
Budeme diskutovat s občany – debaty na dané téma; komunitní plánování: kulaté stoly odborníků, zástupců města a občanů – jednotlivců i zájmových skupin. Zde spatřujeme těžiště a nejefektivnější nástroj naší komunikace s občany. Rádi bychom uspořádali cca 2 kulaté stoly ročně, na nichž se budou řešit aktuální problémy i dlouhodobé plány města.
Samozřejmostí je využívání stávajících informačních nástrojů – vývěsní deska, úřední deska, obnovení nebo zavedení dalších – sms nebo maily.
K dobré informovanosti občanů patří i další věci, které může město zajistit. Například z naší diskuse s odborníky na územní plán vyplynulo, že ve většině měst a obcí jsou občané poněkud “bezbranní” proti změnám územního plánu, protože se v něm jednoduše nevyznají. Takže my se budeme snažit nejen otevřít veřejnou diskusi o revizi územního plánu, ale i zajistit obyvatelům Klecan vzdělávání v této oblasti – buď přednášku odborníka, nebo seminář, workshop… a pak teprv budeme o plánu diskutovat.

Záznamy: 151 - 160 ze 160
<< 12 | 13 | 14 | 15 | 16

Přidat nový příspěvek